Relax tijd!

Je kent het wel, soms heb je na hard werken even een rust momentje nodig. Dat kan van alles zijn natuurlijk, van een wandeling, boek lezen, tv kijken, een spelletje, of even buiten in de zon zitten.

Nu is dat buiten zitten in de winter niet zo fijn. Hoewel we weer een paar zonovergoten dagen hebben, maar met een temperatuur net boven het vriespunt is het toch een beetje fris, zeg maar. Dus een ander relax momentje creëren.

Ik pak een grote kop warme thee, nestel mij onder een dekentje op de bank met een boek. Voordat ik het eerste woord heb kunnen lezen plingen er 2 telefoons. Dat betekent dat er een berichtje gestuurd wordt in de familiegroep. Peter is bezig met de houtkachel, dus blijft alleen Anouk over, die een berichtje gestuurd kan hebben. Ik pak mijn telefoon en lees het berichtje.

Nu ben ik niet zo trouw met de informatie van school te lezen, dan moet ik inloggen in Pronote en dan zie je allemaal nieuws wat niet zo belangrijk is, dus vergeet ik te kijken. Want tja, de cijfers hoor ik wel van dochter, wat ze eten is niet lekker, de lessen is een zooitje, leraren zijn ziek, ze hebben vervangers. Nou ja lang verhaal kort, ik hoor het wel van Anouk, in plaats van zelf te kijken.

Terug naar het berichtje, het internaat is de komende dagen dicht! Wat zeg je?? Ja nou, iedereen gaat weer eens staken! Nee toch? Ja toch! Ik wurm mij uit mijn warme coconnetje en ga naar de pc toe om de berichten te checken. Bij belangrijke dingen vraag ik mij af waarom ze niet gewoon even mailen, dat gebeurt namelijk ook voor enquêtes en daar heb ik nou net niet zoveel interesse in. Het blijkt dat er een berichtje in het systeem is gezet. Er is een landelijke staking op 13 januari. De kantine medewerkers hebben besloten op woensdag al te gaan staken, dus voor de kinderen op het internaat is er geen eten. De donderdag wordt ook niet gewerkt, dus ook donderdag is er geen eten. Het internaat wordt gesloten en de kinderen en ouders zoeken het maar uit.

Na een hoop berichtjes heen en weer, kijken hoe laat er een bus gaat, komt die ook in het dorp, hoe laat moeten wij kind ophalen, kun je me niet op school halen, ga je nog een theorieles volgen, wat doen de andere kinderen die deze kant op moeten, kun je met hen mee rijden, want wij rijden altijd. Is er besloten om Anouk van school te halen. Al onze plannen gooien wij weer aan de kant. Mijn boodschappenlijstje die ik met pijn en moeite bij elkaar verzonnen had kan weer in de prullenbak. Want tja, daar stonden voornamelijk dingen op die Anouk niet lust en nu moeten we ook voor haar koken. Ach ja, wij blijven flexibel voor het kind, ook al wil je soms niet.

We hebben besloten een mail naar school te sturen dat kind de donderdag en vrijdag niet naar school gaat. Ze weet niet welke leraren staken, daar houden ze hun mond over. Één leerkracht heeft een toets een week verplaatst, dus die zal wel staken. De andere lessen (Engels) kan ze best missen, Spaans en biologie is iets anders. Maar wie zegt dat die leerkrachten op school zijn. Dus in plaats van elke ochtend om 5.30 uur uit bed en 19.00 uur thuis hebben we besloten om thuis gewoon maar flink aan de bak te gaan, al het werk wel doen, goed leren voor de examens en online oefenen voor het theorie examen, en dan ook nog maar even wat dingen uitzoeken voor de vervolgstudie. Ze zal niet stilzitten.

Maar ja, zo is er heel wat tijd verstreken, het bakkie thee is koud, het dekentje ligt nog steeds op mij te wachten samen met het boek. Maar het is etenstijd, dus ze moeten nog even wachten. Na het eten ga ik een nieuwe poging doen, met een nieuwe bak thee, het dekentje en het boek. Want ik wil nu wel even relaxen, met kind thuis komt het er toch niet van.

Geniet en relax! Fijn weekend!

3 gedachtes over “Relax tijd!

  1. Lukje 15 januari 2022 / 08:55

    Wauw wat weer een verhaal. Heerlijk weer, fijn van genoten. Toch maar even relaxen zolang het nog kan.

    Geliked door 1 persoon

  2. Mar Lommerse 16 januari 2022 / 20:40

    Een beetje laat..maar hoop toch dat jullie een fijn weekend gehad hebben

    Like

Geef een reactie